8 sierpnia 2018

Procedura adopcyjna

Chcesz adoptować naszego psa? Pamiętaj, że ADOPCJA TO MISJA. Dlatego poważnie zastanów się nad swoim wyborem. Przyjmujesz pod swój dach nowego członka rodziny – z jego ograniczeniami, złą przeszłością, nieprzystosowaniem… Wiele zachowań musisz mu wybaczyć, wykazać się cierpliwością i wyrozumiałością. Dzięki temu zyskasz najlepszego przyjaciela pod słońcem, który będzie Cię kochał bez żadnych zastrzeżeń, pamiętaj tylko, że na to potrzeba czasu.

  1. Po pierwsze – wybierz psa, którego chcesz adoptować. Nie dobieramy psów do właścicieli. Osoba adoptująca bierze całkowitą odpowiedzialność za swój wybór, my możemy coś doradzić lub odradzić, ale nie praktykujemy w fundacji wysyłania propozycji adopcyjnych. To nie sklep ze zwierzętami. Podobnie – nie da się “przyjechać do fundacji i wybrać pieska”. Procedura dotyczy zawsze konkretnego psa , a miejsce jego przebywania to zwykle hotel – namiary podajemy po wyrażeniu zgody na adopcję. Hotel nie decyduje o wydaniu psa, musi mieć zgodę fundacji. Również wszelkie pytania i zastrzeżenia – kierować należy do fundacji, a nie do hotelu gdzie pies przebywał. 
  2. Kiedy już się zdecydujesz na psa – wyślij sms z jego imieniem na podany w ogłoszeniu numer i poczekaj aż oddzwonimy, nie zawsze jest to natychmiast, bo doba ma tylko 24 godziny a telefon dzwoni praktycznie bez przerwy. Prosimy też o niewysyłanie wiadomości przed godziną 8 rano i po 21, bo nie jest to wiadomość o wypadku albo zaginięciu. Takie nie mogą czekać.
  3. Po wstępnej rozmowie poprosimy Cię o wypełnienie ankiety przed-adopcyjnej – którą pozyskujesz klikając w link poniżej. Ankietę należy wysłać jak najszybciej, po dwóch dniach psa może już nie być w fundacji, szczególnie jeśli propozycji domu jest kilka w tym samym czasie. W takim wypadku wybieramy opcję najkorzystniejszą dla psa.
  4. Po otrzymaniu ankiety wysyłamy Państwu odpowiedź i jeśli jest pozytywna umawiamy się na wizytę lub prosimy o wysłanie zdjęć z domu (decyduje odległość, dodatkowo obostrzenia związane z pandemią itd.). Zdjęcia są tylko do naszej wiadomości, nigdy nie zostaną wykorzystane lub publikowane bez Państwa zgody. Po otrzymaniu zdjęć podajemy namiary na miejsce, gdzie pies przebywa i należy się umówić na jego odbiór z właścicielem hotelu, domem tymczasowym itp. Prosimy wziąć pod uwagę, że w hotelach zwykle jest napięty grafik i nienaruszalny harmonogram, bo zwierząt jest tam więcej. Trzeba umówić termin dogodny dla obu stron. Nie można przyjechać niezapowiedzianym, a sposób zapoznania z naszym wybranym psem zależy od psa oraz sytuacji w danym miejscu. Nie zawsze można siedzieć tam pół dnia i zabrać swojego wybrańca na długi spacer, wszystko zależy od tego, jaki to pies i jaki sposób zabrania go sugeruje fundacja i opiekun hotelowy. Zawsze chodzi o to, żeby psu oszczędzić niepotrzebnego stresu.
  5. Zabierając psa podpisują Państwo WSTĘPNĄ UMOWĘ. Jest ona zobowiązująca do czasu podpisania umowy stałej, którą wysyłamy po upływie 4 tygodni.
  6. Podpisując wstępną umowę zobowiązujecie się Państwo do adopcji BEZ MOŻLIWOŚCI ZWROTU PSA DO FUNDACJI. Powyższy będzie traktowany jako PORZUCENIE ze wszystkimi konsekwencjami tego czynu – także odpowiedzialnością finansową.
  7. Pies, którego zabieracie, zwykle jest już po wszystkich zabiegach (nie dotyczy to szczeniaków, w tym wypadku podpisujecie Państwo zobowiązanie kastracji po osiągnięciu przez psa dojrzałości), posiada książeczkę z aktualnymi wpisami, jest zaczipowany. Po czterech tygodniach wysyłamy stałą umowę adopcyjną, którą trzeba nam odesłać pocztą tradycyjną. 
  8. Po psa należy przyjechać i zastosować się do wszystkich wskazówek dotyczących sposobu transportu, oraz przygotowania akcesoriów niezbędnych do podróży . To moment, od którego wiele zależy. Pamiętajcie, że pies nie ma pojęcia z kim i gdzie wyjeżdża. Ma mieć jak najmniej stresu przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa.
  9. Jeśli pies, którego chcesz adoptować, ma stanowić towarzystwo dla Twojego psa rezydenta –musisz oprzeć wybór i decyzję na własnej wiedzy, obserwacji i znajomości rzeczy. Nie ma możliwości przyjazdu po psa z psem rezydentem z tej prostej przyczyny, że tego rodzaju wizyta nie zweryfikuje ich wzajemnych stosunków! Pies w hotelowym stadzie zachowuje się zupełnie inaczej niż w domu. Decydując się na wzięcie drugiego psa bierzesz pełną odpowiedzialność za ich wzajemne zapoznanie i wypracowanie dobrych relacji. Podobnie w przypadku dołączenia psa do kota, który już jest w domu. Próby wykonywane na obcym kocie niczego nie wnoszą, bo kot rezydent jest na prawach domownika i pies to wie. Jeśli nienawiść do kotów jest wpisana w charakter rasy lub można o niej wywnioskować na etapie pobytu psa w fundacji – na pewno Cię o tym poinformujemy. Ale całość relacji pomiędzy adoptowanym psem a zastanymi przez niego domowymi zwierzętami – jest wyłącznie kwestią mądrego i cierpliwego wypracowania już na miejscu. Chcieć to móc – a dowodem dziesiątki udanych adopcji psów, które dołączyły do domowego stada.
  10. Procedura adopcyjna nie powinna zająć więcej niż tydzień. Nie można w nieskończoność odkładać lub zmieniać terminu przyjazdu, zmieniać zdania co do tego, którego psa Państwo chcecie itp. Rozmowy prowadzimy odnośnie konkretnego psa, jeśli się po niego nie zgłaszacie, lub nie jesteście w stanie podać realnego terminu – zgoda na adopcję traci ważność. Nie rezerwujemy psów na dłużej, niż do czasu odbioru tj zwykle kilka dni. W wyjątkowych wypadkach można opłacić psu pobyt w hotelu, jeśli przyjazd się odsunie, jednak w rozsądnych granicach.
  11. Po przyjeździe należy niezwłocznie poinformować fundację, że pies jest już w domu i zdać szybką relację, jak się zachowuje, łącznie z materiałem zdjęciowym. Adopcję ogłaszamy zwykle dopiero po upływie tygodnia od zabrania psa – na naszych stronach. Oczekujemy wysłania przez Państwa zestawu zdjęć, które możemy zamieścić w sieci. Proszę pamiętać, że Wasz pies został uratowany i przygotowany do adopcji dzięki pieniądzom darczyńców i jesteśmy im winni relację z domu w ramach szczęśliwego zakończenia!
  12. Oczekujemy od Państwa utrzymywania z nami kontaktu na pierwszym etapie aklimatyzacji, służymy radą, jeśli pojawia się poważny problem, prosimy odbierać nasze telefony. Zawsze jednak należy brać pod uwagę fakt, że jest nas dwie, a psów w fundacji zwykle ponad 50 i jeśli sprawa nie jest kluczowa – można nam wysyłać meldunki mailem. Wszystkie czytamy z ogromnym zainteresowaniem! Zdjęcia szczęśliwego psa prosimy zamieszczać na grupie facebookowej – Szczęśliwe Pan i Pani Pies – gdzie serdecznie zapraszamy całą społeczność właścicieli naszych psów, a jest ich już ponad 800! Życzymy powodzenia !110010770 1213354059015353 4658641195639857314 n - Procedura adopcyjna

 

W PRZYPADKU ZAINTERESOWANIA ADOPCJĄ PROSIMY O WYPEŁNIENIE ANKIETY!

Pobierz plik >>>ANKIETA ADOPCYJNA

Wypełnioną ankietę prosimy przesłać na adres panpanipies@gmail.com
W tytule maila prosmy wpisać ANKIETA IMIĘ PSA (np. ANKIETA HENNA)

 

%d bloggers like this: